Indsigter
Vi har holdninger til loyalitets-strategi, analyse, transformation og implementering
Kundeloyalitets og Customer Success- teamet er ofte ikke tilstrækkeligt effektive
Customer Success-teamet vil tit skulle starte fra bar bund, da mange organisationer først nu er ved at opbygge en egentlig CSM enhed. Mange teams bliver
Loyalitet gennem kundeværdi: Innovations-processen af produkter bliver ofte en politisk diskussion i organisationen.
Vi tilbyder her et simpelt perspektiv, til at hjælpe planlægningen af processen videre. Hvordan bør “hastighed” og “kvalitet” vægtes, når produktudvikling skal planlægges? Især i
3 nøgletal medlemsorganisationer bør tracke.
Mål effekten af rekrutterings- og loyalitetsarbejdet: MRO, MLV og MRO/MLV # 1 Medlems-rekrutteringsomkostninger (MRO) Hvad koster det organisationen at rekruttere et nyt medlem? For at
Fastholdelsesarbejdet løber ud i sandet
Mange organisationer vil være nødt til at kigge alvorligt på deres churn-rate i løbet af det kommende år. Vi lister her de typiske ‘blinde-veje’: Overambitiøse
Medlemsbasen som “black box”?
Forståelse af “loyalitet” er stadigvæk en black box mange steder, hvilket betyder at kommercielle-, support- og medlems-teams handler med MINDST een hånd bundet bag ryggen.
Loyale fagforeningsmedlemmer: Loyalitets-pyramiden
Fagforeninger investerer marketing og salgsbudgetter i at tiltrække nye medlemmer – i et marked med øget konkurrence. De nye medlemmer er dog ikke ens og
Loyale fagforeningsmedlemmer: Den hybride fagforening
Vi støder, indimellem hos fagforeninger, på en holdning om at digitalisering af medlemsrejsen er et spørgsmål om “enten eller”. Vi hører det oftest når vi
# 5 Er fagforeningerne klar til “ recession” i medlemsbasen? Relevans!
Evnen til, på de rigtige tidspunkter, at være til stede med rådgivning, løsninger og viden gennem arbejdslivet definerer en stor del af fastholdelsen. Vi gennemgår
# 4 Er fagforeningerne klar til “ recession” i medlemsbasen? Værdi!
Vi gennemgår i en række posts, hvordan medlemsorganisationer kan angribe opgaven med udmeldelser som følge af den økonomiske udvikling. Hvad er den tydelige værdi af
# 3 Er fagforeningerne klar til “ recession” i medlemsbasen? Win back!
“Winback-strategi” – hvordan genvinder fagforbund inaktive og tidligere medlemmer? Vi gennemgår i en række posts, hvordan medlemsorganisationer kan angribe opgaven med udmeldelser som følge af
Er fagforeningerne klar til “økonomisk recession” i medlemsbasen? #2 Churn!
I dette post, giver vi tre erfaringsbaserede observationer, der kan hjælpe i struktureringen af et anti-churn-projekt. 1. Balanceret vægtning af indsatser når medlemmer ligger på “vippen”
Er fagforeningerne klar til “økonomisk recession” i medlemsbasen? #1
Inflationen begynder at presse husholdningsbudgetter og mange danskere vil derfor kigge deres faste omkostninger igennem. I de følgende posts, giver jeg vores 4 bud på
Mål og indsigter i Customer Success # 1:
Hvordan bruges “leading” og “lagging” indikatorer til at holde kursen mod øget loyalitet og fastholdelse? Vi arbejder efter ligningen fra Gainsight, om at tænke loyalitet
Er det Customer Success eller kundeservice?
Kundeservice har fået mere fokus de senere år og er fortsat helt afgørende for tilfredshed og fastholdelse af kunder – både service- og produkt sektorer…
#4 Hvilke resultater vil medlemmer af fagforening opnå?
Vores analyse peger på, at forståelse af medlemmers ønskede resultater -altså hvad de håber at opnå fagligt eller personligt- er en af de vigtigste drivere